İçeriğe geç

Renk Psikolojisini, Web Sitesi Dönüşümlerini Arttırmak İçin Kullanmak

Herkese Merhaba!

Bu yazımı, 2017 yılında bir ajansta çalışırken Blog sayfalarına kendi ismim ile yayınlamıştım. Şimdi sayfalarındaki blog yazısından ismim kaldırılsa da, yazı bana ait olduğundan sizlerle kişisel web adresim üzerinden biraz daha düzenleyerek paylaşmak istedim. İyi okumalar 🙂

Renklerin etkileri hayatımızın her alanında olduğu gibi, pazarlama üzerinde de büyüktür. Yapılan araştırmalarda tam ürün değerlendirmenin neredeyse %90’ının renkle ilgili olduğu söyleniyor.

Neil Patel

Aynı zamanda Quicksprout’un kurucularından Neil Patel, renklerin satın alma eğilimleri üzerine olan etkisi hakkında “Renk, belirli bir ürünü satın alma nedenimizin %85’ini oluşturur.” şeklinde bir yorum yaptı.

 

 

 

Kullanıcı davranışları ve marka bilinirliğinden, web sitesi dönüşümlerine kadar her alanda etkili olan renk unsurları, markaların pazarlama çalışmalarında uyguladıkları en doğru olgulardan birisidir.

Renkler davranışlarımıza ve duygularımıza düşündüğümüzden daha fazla etki eder. Beyinlerimize bir dizi uyarı gönderdiği gibi, alışveriş alışkanlıklarımızı da etkilerler.

Gözlerimiz dış dünyanın renkleri ile ilgili bilgiyi, beynimizin görme merkezinin yer aldığı oksipital lob bölgesine iletir. Bu bilgiler aynı zamanda duygu durumumuzun yönetildiği limbik sistem bölgelerine de aktarılır. Böylece hoşlandığımız veya hoşlanmadığımız rengin belirlenmesinde önemli rol oynarlar.

Böylelikle doğru renkleri ve renk kombinasyonlarını kullanarak, oluşmasını istediğiniz duygu ve düşünceleri tetikleyebilir, potansiyel müşterilerinizin henüz sizi tanımadan hakkınızda olumlu fikirler edinmesini sağlayabilirsiniz.

Her ne kadar farkında olmasak da gündelik yaşantımızda karşılaştığımız markaların kullandığı renkler, bilinçaltımıza mesajlar gönderir ve beynimiz de bu mesajlar ile duygularımızı yönlendirir.

Bu gerçeğin farkında olan markalar renk tercihlerini doğru kullanarak sizi marka fanatikleri haline getirirler. Renk psikolojisinin farkında olmayan markalar ise, farkında olmadan kullandığı yanlış renk tercihleri ile potansiyel müşterilerini kendilerinden uzaklaştırabilirler.

Bu konuda bize en güzel örnekleri sosyal medya platformları veriyor. Facebook, Twitter, LinkedIn v.b. devlerin neden mavi rengini tercih ettiğini hiç düşündünüz mü?

“Nirvana” rengi olarak tanınan mavi; rahatlığı, gökyüzünü, okyanusu, uykuyu, zihni ve güvenilirliği temsil eder. Mavi, beynimize verdiği mesajlarla bizi etkileşime teşvik eder. Çoğu diğer renkler, tüketicilerin dikkatini dağıtmaya eğilim gösterirken mavi, şeffaf bir arka plan olarak kaybolur.

Nirvana rengi (Mavi) ile tasarlanmış her web sitesi, ihtiyaca göre farklı renk tonlarını da kullanarak farklı mesajlar iletebilir.

Birkaç örnek verecek olursak ; yenilik duygusunu kullanıcılarına verebilmek için mavi rengi kullanan Skype, şirketin modern ve zarif görünmesini sağlıyor.

Dell, HP, AT&T ve bir çok teknoloji şirketi ziyaretçilerini çekmek için ön pazarlamacılığında nirvananın avantajlarından yararlanmaktadır. Peki neden bu şirketler enerji ve tutkuyu simgeleyen kırmızı veya turuncu renginin aksine mavi kullanıyor?

Sebebi, mavinin çekici bir renk oluşu ve istikrar duygusu vererek şirketlerin etkileşimini büyük oranda arttırıyor olması.

Ziyaretçilerine güven hissi vermek için bütün sayfalarında mavi rengini tercih eden bir diğer şirket olan WordPress, kullanıcılarının kendilerine ait blog veya web sitesi oluşturmalarını sağlıyor. Mavi ile ziyaretçilerini marka fanatiği haline getirerek etkileşimde bulunmalarını ve kendilerine güven duymalarını sağlıyor.

Fast-food şirketleri çoğunlukla kırmızı ve sarı rengini kullanır. Bu iki renk bir araya geldiğinde insanların iştahını açtığı gözlemlenmiştir.

Kırmızı, insanların en derin ve en ilkel duygularını besler. Onları çabuk kararlar almaya ve beklentilerini arttırmaya teşvik eder. Bu renkteki objeler insanların hemen dikkatini çekmesi yanı sıra, duygusal yoğunluğu da arttırır.

Kırmızı genellikle sevgi, yaşam ve güven ile ilişkilendirildiğinde doğrudan potansiyel kullanıcıları hayat boyu süren müşterilere dönüştürür.

Aşağıdaki logolardan da görüldüğü üzere, renkler markaların başarısı için çok büyük rol üstleniyor.

Sizlere bilgilerimi aktardığım yazımın sonuna geldik. Günler geçtikçe yeni ve önemli gelişmelerle sizlerle olacağım 🙂
Birlikte tartışmamız için yorumlarınızı bekliyorum.

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir